کد خبر: ۱۰۵۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 30 July 2022

به گزارش تابناک یزد محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه جلسه مدیریت سیلاب استان 4 ماه پیش برگزار شد گفت: انتظار می‌رفت دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در استان نباشیم و امید داشتیم که تجهیزات و تمهیدات لازم از 4 ماه پیش تاکنون برای استان اندیشیده شود.
این نماینده مردم جایگاه پدافند غیرعامل را بالاتر از جایگاه مدیریت بحران خواند و تصریح کرد: نیاز است مدیریت بحران در سطح ملی، در تمامی ارکان ها و مراتب بهتر از این عمل کند و اعتقاد من این است جایگاه پدافند غیرعامل در این شرایط بالاتر از جایگاه مدیریت بحران است.
جوکار در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دلایل وضع موجود عدم پرداخت هزینه‌های مصوب توسط سازمان برنامه و بودجه است توضیح داد: تجمع مدیران در این سالن و تصویب مصوبه در این شرایط راهگشا نیست و برآورد میزان خسارت بدون تخصیص پول دردی دوا نمی‌کند. عدم پرداخت هزینه‌های مصوب توسط سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور یکی از دلایل شرایط موجود است و انتظار می‌رفت که معوقات استان زودتر از این پرداخت شود.
وی در پایان در جهت تصریح میزان خسارات استان در سیل اخیر گفت: سرریز شدن سدها، شکستن برخی از سیل بندها، تخریب در بافت تاریخی، عدم پرداخت معوقات استان و تاخیر در اعلام وضعیت قرمز توسط سازمان هواشناسی کشور از دلایل تکرار تجربه سیل اردیبهشت ماه است. تجهیزات پیشرفته باید در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرد تا بتوانند پیش بینی دقیق‌تری از میزان خسارت وارده ارائه دهند. از ریاست جمهوری، هیئت دولت و سازمان‌های مرتبط خواستاریم که معوقات استان را بپردازند تا استان یزد بتواند برای این شرایط تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز را خریداری کند. فعلا به صورت موقت خواستار پرداخت 200 میلیارد تومان به استان یزد هستیم.

برچسب ها: جوکار ، سیل ، خسارت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار